Els ordinadors han millorat molt desde que van ser creats i avui ho hem vist a classe mitjançant 4 metafores:
1. La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:
Amb aquesta forma de portar l’ensenyament amb les TIC es pot entendre que l’ordinador fa de mestre, i l’internauta d’alumne. Aquí trobem que el programa ens dóna unes instruccions, l’alumne respon i el programa corregeix (avaluació).
Un exemple d’aquest al trobem a: http://www.edu365.cat/entrena/
2. La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne:
L’alumne és qui dóna les instruccions, en aquest cas, al programa el programa només s’encarrega de reproduir aquelles instruccions que l’alumne li ha indicat.
Un exemple d’aquest al trobem a: http://scratch.mit.edu/
3. La metàfora del laboratori: l' ordinador com a simulador:
Aquest programa permet un aprenentatge per descoberta, però d’una forma més tancada, ja que l’usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous.
4. La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina:
Programes que els infants haurien de començar a utilitzar de ben petits per tal de saber gestionar la informació, organitzar-la i estructurar-la, utilitzant diferents eines de suport a la comunicació.
Després d'haver parlat una mica sobre les metafores, hem vist diferents programes com:
http://www.crayonphysics.com/ (cal descarregar-se'l)
http://scratch.mit.edu/
http://clic.xtec.cat/
http://www.edu365.cat/entrena/
Fins aviat!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada