dilluns, 11 de novembre del 2013

ELS 4 REPTES DE L'ESCOLA Jaume Cela

La primera activitat de la setmana de reflecció educativa va ser una conferèmcia sobre els 4 reptes de l'escola amb l'escriptor i educador Jaume Cela.
Aqui ús deixare algunes de les idees claus de les que es van parlar:





Els 4 reptes de l'escola conferència de Jaume Cela:

Com serà el futur?
  • Mai hi ha hagut tanta informació i a la vegada mai ens hem sentit tant perduts.
  • Mai hem viscut temps tant accelerats
  • Mai hi ha hagut tanta pressió sobre què s'ha de fer a l'escola

Què entenem i perquè volem l'excel·lència?
  • Escola i família han de ser institucions que ajudin al món a adaptar-se al món.
  • És la tribu la que educa, fa temps tota la tribu tenia el mateix missatge, ara la tribu te interessos i objectius diferents.
  • L'escola ha de tenir un currículum fet per persones del carrer que no siguin experts.

Coses bàsiques que hauria de tenir en compte el currículum:
  1. pluriculturalitat
  2. cuidar del cos
  3. consum amb criteri
  4. preservació del medi
  5. us de les noves tecnologies

3 verbs que tot educador hauria de tenir:
  1. ACOLLIR a l'alumne tal com és.
  2. MOSTRAR el món.
  3. ACOMPANYAR en el procés de coneixement.


4 REPTES:
  • DEIXAR QUÈ LES CRIATURES SIGUIN CRIATURES
    educar és un acte de present què conté el passat en forma de memòria i el futur en forma d'esperança
    els nens estressen però no s'estressen, important observar com juguen els nens.
    Important saber explicar perquè és important què els nens juguin.
  • QUÈ EL CURRÍCULUM SIGUI RELLEVANT
    presentar els drets dels infants però també deures
    Què hem d'ensenyar per ajudar a viure en aquest món?
    Quina relació ha de tenir el present amb la tradició?
    De quina manera el currículum pot ajudara prendre partit contra la injustícia social.
    Instrument més potent del mestre: La falda
    S'ha de mantenir la tendresa, afecte, riure i escolta.
    L'aula ha de ser un espai de conflicte cognitiu – social.
  • CENTRES EL MÉS INCLOSSIUS POSSIBLE
    L'escola te la obligació d'adaptar-se a les necessitats del nen.
    Ha d'haver-hi lloc per la plàstica, música, cos...
    L'escola inclusiva no pot entrar en l'exclusió del sistema.
    El llisto no hauria de ser – si no / de menys a més.
    Si un infant no té percepció què és important per nosaltres pot derivar a problemes cognitius.
    Creure en l'alumne, crear espectatives
    PROHIBIT: accions que humilien, no malmetre l'autoestima
  • DONAR SENTIT A ALLÒ QUÈ FEM
    Fer rellevant i atractiu allò què és important aprendre, no fer el què es nens volen
    fer què a l'aula passin coses interessants
TRANSPARENCIA enorme en el què volem aconseguir, això ho fem per aconseguir això
    OBLIGACIÓ d'estimar a tots els nostres alumnes si no fer-ho veure.
    El temps escolar ha de ser un temps i espai per a la convivència.


La satisfacció més gran i què no podem oblidar és que ens devem al nen que tenim davant!


VALORACIÓ

  • La conferencia em va encantar, vaig trobar molt interessant tot el què va dir, i crec què és una llastima què persones com el Jaume Cela tan bones en educació s'hagin de jubilar ja l'any què ve per obligació!
  • Vaig trobar què va explicar molt be els 4 reptes de l'escola.
  • Em va agradar l'èmfasi què va posar en els 3 verbs què ha de tindre un bon educador i en que la millor eina es la falda.
  • Em va sobtar molt pensar en el què va dir què nosaltres educaríem a gent què viuria al segle XXII. Jo ho trobo tant lluny però es veritat, i sí ens costa saber com serà el món d'aquí 10 anys imaginem al segle XXII.
  • Finalment em va encantar la ultima frase què va dir, què passi el què passi amb les retallades llei Wert o tots els impediments què puguem trobar nosaltres ens devem a ells!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada