La primera activitat de la setmana de reflecció educativa va ser una conferèmcia sobre els 4 reptes de l'escola amb l'escriptor i educador Jaume Cela.
Aqui ús deixare algunes de les idees claus de les que es van parlar:

Els 4 reptes de l'escola conferència
de Jaume Cela:
Com serà el futur?
- Mai hi ha hagut tanta informació i a la vegada mai ens hem sentit tant perduts.
- Mai hem viscut temps tant accelerats
- Mai hi ha hagut tanta pressió sobre què s'ha de fer a l'escola
Què entenem i perquè volem
l'excel·lència?
- Escola i família han de ser institucions que ajudin al món a adaptar-se al món.
- És la tribu la que educa, fa temps tota la tribu tenia el mateix missatge, ara la tribu te interessos i objectius diferents.
- L'escola ha de tenir un currículum fet per persones del carrer que no siguin experts.
Coses bàsiques que hauria de tenir en
compte el currículum:
- pluriculturalitat
- cuidar del cos
- consum amb criteri
- preservació del medi
- us de les noves tecnologies
3 verbs que tot educador hauria de
tenir:
- ACOLLIR a l'alumne tal com és.
- MOSTRAR el món.
- ACOMPANYAR en el procés de coneixement.
4 REPTES:
- DEIXAR QUÈ LES CRIATURES SIGUIN CRIATURESeducar és un acte de present què conté el passat en forma de memòria i el futur en forma d'esperançaels nens estressen però no s'estressen, important observar com juguen els nens.Important saber explicar perquè és important què els nens juguin.
- QUÈ EL CURRÍCULUM SIGUI RELLEVANTpresentar els drets dels infants però també deuresQuè hem d'ensenyar per ajudar a viure en aquest món?Quina relació ha de tenir el present amb la tradició?De quina manera el currículum pot ajudara prendre partit contra la injustícia social.Instrument més potent del mestre: La faldaS'ha de mantenir la tendresa, afecte, riure i escolta.L'aula ha de ser un espai de conflicte cognitiu – social.
- CENTRES EL MÉS INCLOSSIUS POSSIBLEL'escola te la obligació d'adaptar-se a les necessitats del nen.Ha d'haver-hi lloc per la plàstica, música, cos...L'escola inclusiva no pot entrar en l'exclusió del sistema.El llisto no hauria de ser – si no / de menys a més.Si un infant no té percepció què és important per nosaltres pot derivar a problemes cognitius.Creure en l'alumne, crear espectativesPROHIBIT: accions que humilien, no malmetre l'autoestima
- DONAR SENTIT A ALLÒ QUÈ FEMFer rellevant i atractiu allò què és important aprendre, no fer el què es nens volenfer què a l'aula passin coses interessants
TRANSPARENCIA enorme en el què volem
aconseguir, això ho fem per aconseguir això
OBLIGACIÓ d'estimar a tots els
nostres alumnes si no fer-ho veure.
El temps escolar ha de ser un temps i
espai per a la convivència.
La satisfacció més gran i què no
podem oblidar és que ens devem al nen que tenim davant!
VALORACIÓ
- La conferencia em va encantar, vaig trobar molt interessant tot el què va dir, i crec què és una llastima què persones com el Jaume Cela tan bones en educació s'hagin de jubilar ja l'any què ve per obligació!
- Vaig trobar què va explicar molt be els 4 reptes de l'escola.
- Em va agradar l'èmfasi què va posar en els 3 verbs què ha de tindre un bon educador i en que la millor eina es la falda.
- Em va sobtar molt pensar en el què va dir què nosaltres educaríem a gent què viuria al segle XXII. Jo ho trobo tant lluny però es veritat, i sí ens costa saber com serà el món d'aquí 10 anys imaginem al segle XXII.
- Finalment em va encantar la ultima frase què va dir, què passi el què passi amb les retallades llei Wert o tots els impediments què puguem trobar nosaltres ens devem a ells!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada