A seminari vam haver de llegir el llibre de: Documentar, una mirada nova.
consta d'una reflexió sobre que significa documentar i desprès 30 historis on s'expliquen situacions que s'han donat a algunes escoles.
Desprès de llegir el llibre aquestes són les meves conclussions sobre que significa documentar:
- EL PROCÉS DE DOCUMENTAR
Implica en primer lloc que queda constància d’allò que s’ha fet a l’aula. Els infants aprenen de manera espontània i molts cops fruit de la casualitat, si això queda guardat en imatges i per escrit un altre cop si ens convé podem mirar-ho i poder fer que es donin aquestes casualitats per si hi ha altres nens que també descobreixen coses. Moltes vegades els àlbums d’escola no reflecteixen el que en realitat estan aprenent els infants, en canvi mitjançant aquesta documentació si. Aquest procés evidentment aporta una feina extra però en la meva perspectiva molt gratificant als educadors i que pot servir a molts altres mestres.
- AMB DOCUMENTACIÓ HI HA MILLOR TASCA EDUCATIVA
Primer perquè obliga a l’educador a fer una molt bona observació dels seus infants i amb això no nomes fas una bona documentació dels descobriments que van fent els infants sinó que també et doncs conta de si hi ha algun problema a l’aula. Amb la documentació altres mestres poden aprendre més maneres i activitats per fer tan a dins com fora de l’aula i que els serveixin perquè l’infant es descobreixi ell, les seves capacitats i l’entorn que l’envolta.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada